انواع روش های اتصال به پرینتر زیراکس

ابداع پرینتر و دستگاه فتوکپی یکی از مهم ترین اختراعات بشر است که انسان توانست با استفاده از آن اقدام به پرینت و کپی بر روی کاغذ نماید. در گذشته انجام پرینت و سایر کارها با این دستگاه با دشواری هایی همراه بود که امروزه به لطف رشد و پیشرفت تکنولوژی شاهد برطرف شدن آن ها هستیم. این موضوع را می توان در جدیدترین مدل های پرینتر زیراکس مشاهده کرد. برند زیراکس یکی از معتبر ترین و قدیمی ترین شرکت ها در زمینه تولید انواع و اقسام دستگاه های چاپ است که از دیرباز تا به امروز توانسته با رشد و پیشرفت تکنولوژی اقدام به تولید محصولاتی با کیفیت نماید. آنچه که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم در ارتباط با روش هایی است که امروزه می توان به وسیله آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن به پرینتر زیراکس متصل شد.

 

اگر قصد خرید پرینتر Xerox در مدل های مختلف آن را دارید، این مقاله راهنمای مناسبی برای شما جهت اطلاع از روش های اتصال به دستگاه می باشد.

روش های اتصال به پرینتر زیراکس

امروزه با استفاده از متد های مختلفی می توان به پرینتر زیراکس متصل شد و با استفاده از این روش ها اقدام به انجام امور مورد نیاز از جمله کپی، پرینت، اسکن و... نمود. همچنین اتصال به پرینتر با استفاده از دستگاه های مختلفی از قبیل کامپیوتر و لپ تاپ، تلفن های هوشمند و... قابل انجام است که سبب افزایش سرعت انجام کار و همچنین کاربری راحت تر دستگاه می شود.

با پیشرفت تکنولوژی به مرور تمامی روش های اتصال مستقیم با استفاده از سیم و پورت ها محدود و جای خود را به روش های بی سیم داد که امروزه می توان با این روش ها به پرینتر Xerox به راحتی متصل شد. بنابراین محدودیت هایی که اتصال سیم ممکن بود ایجاد کند از میان رفته و می توان از فواصل مختلف به راحتی اقدام به پرینت یا سایر وظایف پرینتر نمود. البته ناگفته نماند که در مدل های جدید پرینتر زیراکس علاوه بر روش های اتصال جدید همچنان می توان با استفاده از روش های قدیمی به پرینتر متصل شد و امور مورد نیاز را انجام داد.


 

به طور کلی اگر بخواهیم روش های اتصال به پرینتر Xerox را تقسیم بندی نماییم می توان این روش ها را به دو قسمت اتصال با سیم و اتصال بدون سیم تقسیم بندی نمود. از روش های اتصال با سیم یا کابلی می توان به اتصال به پرینتر با کابل LAN یا USB اشاره کرد. اتصال به وسیله WIFI و بهره گیری از فناوری NFC به منظور اتصال به پرینتر زیراکس از جمله روش های اتصال به صورت بدون سیم می باشد. در ادامه در خصوص هریک از این روش ها توضیحاتی ارائه خواهیم داد:

 

روش اتصال به پرینتر زیراکس با USB

کابل های USB یکی از ساده ترین روش های انتقال فایل از کامپیوتر و لپ تاپ به پرینتر زیراکس می باشد. تنها کافیست یک سر کابل به دستگاه چاپ و یک سر دیگر آن به کامپیوتر متصل گردد تا بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به انتقال دیتا برای انجام کپی، پرینت و... نمود.

ممکن است برای انجام این کار برای اولین بار نیاز به درایور مخصوص پرینتر و نصب آن بر روی کامپیوتر باشد که این کار در کامپیوتر ها با سیستم عامل ویندوز یا Mac به راحتی قابل انجام خواهد بود. تمامی مدل های جدید پرینتر Xerox از ورژن های مختلف ویندوز و مک پشتیبانی می کند و می توان درایور های آن را بر روی دستگاه نصب کرد.

 

یکی دیگر از راحت ترین روش های متصل شدن و انتقال اطلاعات به دستگاه برای انجام اموری همچون پرینت، کپی، اسکن و... استفاده از مموری USB ها می باشد. مموری ها با پیشرفت تکنولوژی در ابعاد بسیار کوچک تولید می شوند و مدل های امروزی آن دارای سرعت انتقال اطلاعات بسیار بالایی هستند. البته برای انتقال فایل ها با سرعت بالا نیاز به پورت های مخصوص آن بر روی پرینتر می باشد که در مدل های امروزی پرینتر زیراکس شاهد آن ها هستیم. USB 3.0 پر سرعت ترین مدل USB ها می باشد که برای استفاده از آن ها در مدل های جدیدتر دستگاه های فتوکپی زیراکس شاهد پورت های آن بر روی پرینتر ها هستیم. به طور مثال اگر قصد خرید پرینتر ایستاده رنگی داشته باشید، این پورت را می توان در پرینتر زیراکس مدل C7125/30/35 شاهد بود.

با اتصال USB به دستگاه کلیه فایل های مورد نظر در کوتاه ترین زمان ممکن به دستگاه منتقل و آماده اجرای فرمان مورد نظر شما خواهد بود.

 

روش اتصال به پرینتر Xerox با کابل LAN

از جمله رایج ترین و به نوعی قدیمی ترین روش اتصال با سیم پرینتر ها به دستگاه ها کابل LAN می باشد. با استفاده از کابل می توان به دو روش گوناگون به پرینتر زیراکس متصل شد. یکی از این روش به صورت مستقیم با اتصال یک سمت کابل به پرینتر و یک طرف دیگر به کامپیوتر قابل انجام بوده و روش بعدی اتصال کابل LAN به دستگاه چاپ و اتصال طرف دیگر کابل به مودم می باشد. در روش دوم با انجام این کار و تعیین IP مودم بر روی پرینتر می توان اقدام به شبکه کردن دستگاه نمود تا تمامی افرادی که به IP مشخص شده متصل هستند بتوانند از این طریق از پرینتر استفاده نمایند.

روش اتصال به پرینتر زیراکس از طریق WIFI

در مدل های جدیدتر پرینتر Xerox شاهد WIFI داخلی در دستگاه هستیم که همانند لپ تاپ یا موبایل می توان به پرینتر متصل و در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به انتقال اطلاعات به دستگاه نمود. این روش یکی از بهترین و راحت ترین روش های اتصال به دستگاه های فتوکپی می باشد که امروزه می توان از آن استفاده کرد. با استفاده از این روش به راحتی می توان از طریق تلفن همراه هوشمند و یا لپ تاپ، تبلت و... به پرینتر متصل شد. در صورت عدم ساپورت از این فناوری در مدل های پرینتر زیراکس می توان به صورت After Market اقدام به خرید جداگانه وای فای داخلی برای پرینتر خود نمود.( در صورت پشتیبانی)


 

روش اتصال به پرینتر با فناوری NFC

فناوری NFC از جمله جدیدترین و پر سرعت ترین روش های انتقال اطلاعات می باشد. NFC مخفف عبارت Near Field Communication می باشد که با نزدیک شدن دستگاه به یک دستگاه دیگر که دارای این فناوری می باشد می توان اقدام به انتقال اطلاعات نمود. در حال حاضر در برخی از مدل های جدید پرینتر زیراکس شاهد استفاده از این فناوری هستیم. دستگاه های ایستاده رنگی زیراکس مدل C8035/45/55/70 از این فناوری پشتیبانی می کند.

 

روش استفاده از این فناوری بدین شکل است که در مرحله اول نرم افزار مورد نیاز زیراکس را می بایست بر روی تلفن هوشمند یا تبلت خود نصب کرد و پس از انتخاب فایل مورد نظر خود در نرم افزار با نزدیک کردن آن به پرینتر انتقال اطلاعات صورت خواهد گرفت.

 

به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه می توان در کوتاه ترین زمان ممکن و به راحت ترین شکل اقدام به استفاده از پرینتر ها نمود. در مدل های جدید پرینتر Xerox شاهد تنوع زیادی در روش های اتصال به دستگاه هستیم که بر اساس نیاز می توان از آن ها استفاده نمود. بنابراین می توان گفت کار با پرینتر ها امروزه در آسان ترین حالت خود قرار دارند و کاربرهای عادی می توانند به راحتی از آن ها استفاده نمایند.


 

در پایان اگر قصد خرید پرینتر زیراکس در مدل های مختلف آن را داشته و یا در خصوص روش های اتصال به دستگاه مورد نظر خود و همچنین خرید بهترین دستگاه فتوکپی بازار سوالاتی داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا راهنمایی های مورد نیاز به شما داده شود.