چاپ کم هزینه دستگاه های رادیولوژی

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژي در زمینه چاپ تصاویر و پرینتر ها مراحل پیچیده و اضافی برای ظاهر کردن تصاویر مانند دستورالعمل های حمل فیلم، استفاده از اتاق تاریک و مواد شیمیایی خطرناک برای چاپ حذف شده و پرینتر های حرارتی و لیزری جایگزین روش های قدیمی شدند. این کار باعث افزایش بازدهی و صرفه جویی در زمان و هزینه شد. تفاوت این دو نوع پرینتر در روش چاپ آن هاست. در پرینتر های حرارتی با استفاده از گرما تصاویر چاپ می شود و در  پرینتر های لیزری با کمک فناوری لیزر این عمل انجام می گیرد. پرینتر تصویربرداری هم به صورت رنگی و هم به صورت سیاه و سفید در دسترس است. بسته به نیاز هر مرکز درمانی هر کدام از این پرینترها می تواند مفید باشد.

چاپگرهای زیراکس با استفاده از تکنولوژی لیزری خلاق، تصاویر بسیار باکیفیتی را برای تشخیص ثبت می‌نماید. در این سیستم از نور لیزر به جای گرما برای تابش بر روی پیکسل‌ها استفاده می‌شود. به تبع، چاپ لیزری متضمن کیفیت بسیار بالای تصویر خواهد شد. به علاوه، زمان و هزینه‌ی سرویس و خدمات پس از فروش سیستم نیز به شدت کاهش می‌یابد.

 دستگاه های زیراکس به کاربر اجازه می‌دهد تا در شرایط نور طبیعی اتاق به راحتی عکس خود را چاپ نماید. بدین صورت که کارتریج به راحتی در سیستم قرار گرفته و تصویر چاپ می‌شود. عدم احتیاج به هیچگونه سینی یا کیف مخصوص حمل فیلم، پروسه را بسیار راحت می‌نماید.

کار با دستگاه بسیار آسان می باشد و به علاوه صرف زمان و ملزومات آموزش به پرسنل به حداقل خواهد رسید.

در این دستگاه ها یک پرتال وب تعبیه شده است که به کاربران این قابلیت را می دهد تا وضعیت تصویر و اطلاعات مورد نیاز را به کمک سیستم شبکه‌ای مرکز از هر استیشن کاری مشاهده نمایند. وجود چنین ویژگی صرفا درجهت بالا بردن بازدهی مرکز و پرسنل می‌باشد.

 

در هنگام خرید پرینتر تصویربرداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

1.توان عملیاتی دستگاه: یکی از فاکتورهایی که برای این دستگاه ها اهمیت دارد قابلیت اتصال آن ها به دستگاه های تصویر برداری است. در بخش های تصویربرداری با حجم کاری زیاد بهتر است از پرینترهای لیزری استفاده کنند زیرا این دستگاه ها توان عملیاتی بالایی دارند.

2.حافظه: با توجه به توان دستگاه حافظه موردنیاز آن نیز تغییر می کند. برای مثال پرینترهای التراسوند نیاز به ۲ گیگ حافظه دارند و پرینترهایی با توان عملیاتی بالا معمولا نیاز به حافظه های جانبی نیز دارند.

3.رزولوشن دستگاه: که همان تعداد پیکسل هاست و باید در حدود ۳۰۰ نقطه در هر اینچ باشد. برای مستند سازی و آرشیو در برنامه های کاربردی مانند سونوگرافی از پرینترهایی با رزولوشین پایین تر استفاده می شود و برای چاپ تصاویر در دستگاه هایی نظیر MRI و سی تی اسکن نیاز به پرینترها با رزولوشن بالاتر است.

4.کنتراست: که تعداد سطح های خاکستری و رنگی تصویر است و باید در حدود ۸ بیت از ۲۵۶ سطح خاکستری را نمایش دهد.

5.گزینه های ارتباطی چاپگر: این دستگاه ها باید استاندارد دایکام را داشته باشند. این استاندارد تبادل اطلاعات در میان دستگاه های تصویر برداری را تضمین می کند.

6.کالیبراسیون خودکار: با دارا بودن این ویژگی علاوه بر افزایش کیفیت، خطای انسانی را کاهش می دهد.

7.هزینه های خربد: از قبیل هزینه و در دسترس بودن فیلم یا کاغذ ، هزینه های مربوط به تعمیرات و نگهداری و..