راهکارهایی برای افزایش عمر دستگاه چاپگر

عمر چاپگر به عوامل متعددی همچون مدل، شرکت سازنده، میزان کارکرد دستگاه و .. بستگی دارد. در این روزها که خرید وسایل دیجیتالی بسیار سخت و گران شده، توجه بیشتر به نحوه مراقبت از آن‌ها، در افزایش عمر کارکرد چاپگرها بسیار موثر است

 

چند ایده برای افزایش عمر کارکرد دستگاه

1توجه به نظافت چاپگر؛

یکی از بهترین کارها، برای افزایش طول عمر دستگاه، توجه به نظافت فضای داخلی چاپگر است. پیشنهاد می‌شود، یک بار در ماه، این کار را انجام دهید.

 

2. به‌روز رسانی نرم‌افزارهای چاپگر؛

نرم‌افزارهای چاپگر را آپدیت یا به‌روزرسانی کنید. به‌روزرسانی نرم افزارها نه تنها، موجب افزایش طول عمر دستگاه می‌شود؛ بلکه در کاهش هزینه‌ها، چاپ‌ باکیفیت و محافظت از دستگاه در برابر هکرها نیز بسیار موثر است.

 

3. توجه به زمان تعویض جوهر کارتریج؛

توجه به وضعیت کارتریج نیز در افزایش طول عمر چاپگرها بسیار تأثیرگذار است. هر زمان که دستگاه هشدار اتمام جوهر را می‌دهد، بهتر است، سریع آن را تعویض کنید، حتی اگر در وضعیت چاپ دستگاه اختلالی ایجاد نشده‌باشد.

در زمان تعویض کارتریج، حواس‌تان باشد که انتهای مخزن با دست تماس نداشته‌باشد، چون روی کیفیت چاپ و عمر پرینتر تاثیر می‌گذارد.

 

4. شارژ به موقع کارتریج؛

همانطور که می‌دانید شارژ کارتریج در پرینترهای جوهر افشان پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است یک کاتریج جدید بخرید. اما درپرینترهای لیزری این امکان وجود دارد.

در صورتی‌که قصد شارژ کارتریج را دارید، باید مهارت و تخصص لازم را در این زمینه داشته‌باشید. چون در صورت شارژ نادرست کارتریج، نه تنها کیفیت چاپ آن پایین می‌آید؛ بلکه، عمر پرینتر هم کم خواهد شد.

 

5استفاده از کاغذ مخصوص پرینتر؛

اغلب ما برای صرفه‌جویی در چاپ، از کاغذهای معمولی استفاده می‌کنیم؛ اما، غافل از اینکه، خرید کاغذهای مخصوص پرینتر، شاید در نگاه ابتدایی، هزینه‌بر باشد؛ اما، نه تنها روی کیفیت چاپ تأثیر دارد؛ بلکه، موجب افزایش عمر کارکرد پرینتر نیز خواهد شد.

 

6توجه به حجم ماهیانه استفاده از چاپگر؛

حجم ایده‌آل چاپ ماهانه دستگاه، تعداد صفحاتی است که پرینتر می‌تواند در یک ماه چاپ کند، به این حجم، در دفترچه راهنما اشاره شده‌است. یکی از نکات مهم در افزایش طول عمر پرینتر، توجه به این مسئله است.

 

7قراردادن چاپگر در حالت (Standby)؛

خاموش و روشن گذاشتن مداوم چاپگر به دستگاه آسیب می‌رساند.به‌منظور حفظ عمر کارکرد پرینتر آن را در حالت standby بگذاریدخاموش و روشن کردن مداوم پرینتر موجب تولید گرمای زیاد در دستگاه و خشک‌شدن کارتریج و روشن گذاشتن دائمی چاپگر نیز باعث آسیب به آن می‌شود.

 

8. انجام سرویس‌های دوره‌ای؛

به‌منظور افزایش عمر پرینتر، تعمیر و سرویس‌های دوره‌ای آن نیز واجب است.

 

9. پرهیز از کاغذهای مصرف شده؛

استفاده‌ی مجدد از کاغذهای مصرف شده موجب گیر کردن کاغذ در دستگاه و کاهش عمر پرینتر می‌شود.

 

و اما در آخر

در این مقاله سعی کردیم درباره افزایش عمر پرینتر با شما به صورت کوتاه و مختصر صحبت کنیم و راهکارهایی نیز در این زمینه ارائه دهیم.

پارس زیراکس یک فروشگاه خرید اینترنتی است. در این فروشگاه ما مدعی هستیم تمامی محصولات‌مان با ضمانت «اصل بودن کالا» و «پایین‌ترین قیمت» به مشتریان عرضه می‌شود.کافی است یک بار از محصولات ما خریداری کنید تا متوجه کیفیت خوب آنها شوید.